زبانشناسی کاربردی
ساخت و بررسی روایی مدل و پرسشنامه‌ی هویت نویسنده با رویکرد تحلیل عاملی

سامان جمشیدی؛ سعید رضایی؛ محمد حسن زاده؛ محمود دهقان

دوره 8، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 243-273

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.50500.473

چکیده
  از زمان بازگشایی جعبه سیاه مفهوم "هویت نویسنده"، کمبود مدلی بر اساس چارچوب های نظری جامع، نیاز را برای ساخت مدلی مستحکم برای این مفهوم را پررنگ کرده است. بدین منظور، اهداف اصلی این پژوهش بواسطه ی رویکرد سه مرحله ای ذیل تحقق یافتند که شامل فرضیه سازی مدل هویت نویسنده، ساخت و بررسی روایی پرسشنامه بر اساس این مدل و سنجش مدل بر اساس داده ...  بیشتر

آموزش معلم
بررسی هویت فرهنگی معلمان زبان انگلیسی در ایران در طول مدت تدریس

محمد حسن زاده؛ مهین علی زاده

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 111-134

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.39282.369

چکیده
  این پژوهش با استناد به الگوی دوگانه هافستد (1986) به بررسی هویت فرهنگی معلمان زبان انگلیسی ایرانی پرداخته است. با استفاده از روش تحقیق ترکیبی متوالی، جهتگیری فرهنگی و اثر سابقه تدریس بر میزان گرایش این معلمان در جذب فرهنگ زبان مقصد مورد بررسی قرار گرفت. یکصدوبیست معلم زن و مرد مشغول به تدریس در موسسات خصوصی زبان با سوابق گوناگون تدریس ...  بیشتر